Wat belevenissen verder! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van MarieK Leneman - WaarBenJij.nu Wat belevenissen verder! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van MarieK Leneman - WaarBenJij.nu

Wat belevenissen verder!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg MarieK

14 Oktober 2008 | Nederland, Amsterdam

Hoe is het ermee dan?? Met mij okey.. Ik ben vannacht helemaal lek gestoken door de muggen en heb maar liefst 22 muggenbulten op 1 been.. Over de rest nog niet gesproken, dus het kan beter.. We hebben een weekje vakantie achter de rug en zijn flink uitgerust, totdat ik vanochtend op stage kwam en dacht: “mijn bed heeft op dit moment mijn voorkeur”. Misschien is het ook wel mijn eigen schuld, omdat ik vond dat ik gisteren zonodig uit moest omdat ik de schade van mijn gemiste bierfeest in Varsseveld wilde inhalen! De biertjes, mixjes en roseetjes smaakten zeker goed!!

Maar wat hebben we afgelopen weekjes gedaan. Ik heb jullie geschreven over het grote geluk van auto’s huren op Curacao. Het blijft een drama, het verhaal kreeg nog een staartje. Van onze dode Shevy Monza kregen we de helft van de borg terug nadat we dit op het politiebureau hadden uitgevochten. Zij (de verhuurster) vertikte het om de borg terug te geven dus we hebben de sleutels aan onze huisbaas gegeven en de auto achter de poort geparkeerd. Zij was het hier niet mee eens en schakelde de politie in. Wij kwamen vrolijk terug van het strand en moesten dus als boef mee met de politie. Zat ik daar samen met Laura in de politieauto achter dat gaas. Ik had wel eens eerder in de politieauto gezeten maar toen als zwarte piet! Maar het was echt niet zo leuk als ik nu schrijf. De politie verteld niks, is behoorlijk corrupt en is totaal niet behulpzaam. Twee getuigen werden verhoord: 1 onze monteur die de Shevy heeft weggesleept en 2 haar eigen monteur. Dus je weet al hoe het uitpakt! We gingen uiteindelijk akkoord met de helft van de borg 250 gulden..

Nu hebben we weer een nieuw autootje, we hebben een mooie nissan sentra en daar kunnen we mooi mee rondcruisen.. We hebben al wel een lekke band gehad en we zijn de reserve sleutels alweer kwijt geraakt! SLIM! Ma volgens Patrick (de zoon v/d huisbaas) moeten we daar niet te zwaar An-Tillen!! hihi

Afgelopen week hebben we het eiland een beetje verkend. We zijn naar mooie strandjes geweest en hebben veel gesnorkeld. Ook ben ik ziek geweest, gelukkig maar een paar daagjes. Laura is naar Bonaire geweest en heeft het heerlijk naar haar zin gehad. Ik heb haar afgelopen dinsdag weer opgehaald van het vliegveld. Was op zich wel lekker een paar daagjes alleen maar ik vond het ook wel weer gezellig toen ze er weer was.

Zaterdagavond kregen Paul, Eva en ik het idee om nachtfoto’s te gaan maken. Paul heeft daar de apparatuur voor en het onweerde de hele week al ’s nachts. Dus wij op pad met Eva die het eiland al op haar duimpje kent. Na enige tijd rondtoeren en nadat we de afspraak hadden gemaakt om door te rijden als er iemand op de weg stond, kwamen we aan op een verlaten strandje. Ik vond het al helemaal niks en zat er niet op mijn gemak. Eva ging rustig zitten en Paul installeerde de camera. Eva moedigde mij ook aan om te gaan zitten omdat ze zenuwachtig van mij werd. Een uur verder en een aantal foto’s verder gaf Paul het op en kwam hij tot de conclusie dat hij geen onweer op de foto kreeg. We zaten daar nog even op het strand totdat ineens een everzwijn (genaamd Pumba) het strand op kwam rennen.. Ik schrok en ik wist niet hoe snel ik me achter Paul moest verstoppen.. Eva lachtte zich dood en ik vond het echt niet tof meer. Ik wist dat je voor die beesten echt moest oppassen dus ik was mega alert. Enige tijd later kon ik wel weer grapjes over maken en veranderde ik het everzwijn in Evazwijn. Ik vond het met maar een raar strandje en ik was ook blij dat ik na 2 uur (en 20 muggenbulten rijker) in ons autootje kon stappen die ons weer veilig naar het studentenhuis reed!!

Ik word overspoeld met mailtjes hoe het gaat met de mannen hier!! Haha.. Ik heb mijn vrije gezellen leven nog niet verruild! De mannen hier staan voor je in de rij, ze stoppen voor je, kijken je aan met grote ogen. Kortom je voelt je hier echt op en top vrouw. Toch zijn de praatjes die ze hebben niet echt voor mij weggelegd, ik denk dat het iets te maken heeft met mijn Achterhoekse nuchterheid.!

Ik merk dat de tijd hier vliegt. Ik zit hier al bijna 2 maanden. Mijn vriendinnetje Fleur komt volgende maand. Daar kijk ik wel heel erg naar uit.! Ik heb een appartementje geboekt want ik kan Fleur niet vergezellen met de beestjes van Casa Makamba! Dan heeft ze geen vakantie.! Ook hebben mijn ouders en Bas geboekt die komen in januari als ik mijn stage heb afgerond. Super leuk ik kijk er al helemaal naar uit!!


Voor fotootjes:
http://mariekincuracao.mijnalbums.nl/

Nou mensen ik ga weer een eind brouwen aan mijn verhaaltje..

Tot Soa!! Liefs Mariek

  • 14 Oktober 2008 - 05:09

    Bianca :

    Hallo Marieke,

    Dat is ook echt wat voor jou dat je pumba tegenkomt. Ik zie het al helemaal voor me hoe je dan al gillend het strand op rent!

    Groeten bianca

  • 14 Oktober 2008 - 05:36

    Renate:

    He marieke. Spannend al die verhalen. Fijn, diecorrupte politie, of niet. Maar gelukkig heb je er nog iets uit kunnen halen al heb je niet de volledige borg terug. Geniet van de mooie strandjes en mooie feesten!!!
    Liefs Renate

  • 14 Oktober 2008 - 06:13

    Wendy:

    Ha mAriek!
    Goed om te horen dat het goed gaat! Wat een geweldige foto's van het snorkelen! En dat strand echt wauw! dat is echt zoals op de plaatjes he.... ;)
    xxx wendy

  • 14 Oktober 2008 - 09:21

    Anouk:

    Hey meis,
    Wat heb je toch al weer veel meegemaakt. Het zijn toch echt wel spannende verhalen!!! Je kunt in ieder geval zeggen dat je een beroemdheid (van the lion king) bent tegen gekomen....
    Geniet nog maar lekker van het mooie weer, de strandjes en al die feestjes waar je nog naar toe gaat. En natuurlijk succes met je stage.
    kus kus

  • 14 Oktober 2008 - 16:34

    Nicole:

    Eey mriek,

    Leuk om je verhaal weer eens te lezen! Wat lachen van dat zwijn, kan me voorstellen dat je daar voor op de vlucht slaat. Hoe gaat het op je stage?
    Wij hebben aankomende week onze officieele laatste lesdag! Ik kan je verzekeren, de wijn ligt klaar want die gaat mee naar school. Daar wordt op gedronken. We zullen maandag effe een toost op jullie uitbrengen. Groetjes aan laura. En tot het volgende verhaal maar weer.
    BTW gaaf dat je ouders en bas komen! Leuk man... Geniet ze daar nog.

    Liefs Nicole

  • 14 Oktober 2008 - 16:44

    Moniek:

    Hey Mariek!!

    Zo te lezen hoef je je niet te vervelen daar, je maakt genoeg mee;)

    Je moet wel meer verhaaltjes schrijven trouwens:P

    xxx Mo

    Ps: wat ben je mooi bruin!!

  • 14 Oktober 2008 - 20:54

    Moon:

    Hey Marieke!

    Leuk om je verhaaltjes te lezen. Spreek je zo weer!

    Kusje!

  • 14 Oktober 2008 - 22:01

    Tamara:

    Hey Mariek!!
    Jeetje, jij maakt ook van alles mee he!! Haha, jij als boef in een politieauto...hoorde het al van mn vader, had jou vader gesproken maar kon het me niet voorstellen dat jij was meegenomen. Zo'n lief onschuldig meisje!!
    Hoe gaat het verder met je stage?
    kuss

  • 15 Oktober 2008 - 20:11

    Tante Ria:

    wat myn kleine nichtje in een boeven wagen dat kan toch niet ps de bierfeest zyn hier ook goedverlopen zonder kater kus ria

  • 22 Oktober 2008 - 15:26

    Evelien:

    Hee Mariek! Wat leuk je stories!Ik ben even bijgelezen, want had je eerste verhaaltjes nog gemist. Hoe gaat het verder met de storm? Zo te lezen al veel beleefd! Geniet er van, er zijn al twee maanden voorbij! Time flys when you having fun!
    Groetjes Evelien

  • 02 November 2008 - 18:27

    Leendert En Gerry Wy:

    Hallo Marieke,
    We hebben je berichtjes gelezen, fijn dat je het zo naar je zin hebt, geniet nog maar lekker van al het moois daar.
    groetjes Leendert en Gerry Wijnveen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2009

Aftellen is begonnen...

09 Januari 2009

De feestmaand zit erop!

23 December 2008

In Papiamento: Bon Pasco y un Feliz Aña Nobo!

08 December 2008

Decembermaand

04 November 2008

wist je dat.....
MarieK

Actief sinds 06 Aug. 2008
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 16437

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2008 - 12 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: