wist je dat..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van MarieK Leneman - WaarBenJij.nu wist je dat..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van MarieK Leneman - WaarBenJij.nu

wist je dat.....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg MarieK

04 November 2008 | Nederland, Amsterdam

Ik dacht dat verhuisbericht is wel een beetje karig.. dus bij deze.. Wist je dat…

• Ik vanuit mijn nieuwe huis kan lopen naar het centrum.. Is goed voor me je doet hier alles met de auto.
• Het auto rijden wordt hier al leuker.. vooral met toeter (maar die hebben we helaas niet meer)… Wat betreft parkeren mag ik nog wel iets bij leren.. Laura houd soms haar hart vast! Goed bedoeld!
• Uit ons nostalgische buurtje Antilliaanse muziek klinkt in de avonduren!
• De winkels uit Punda en Otrobanda nog steeds niet echt leuk zijn, zoals mijn vader zou zeggen: “Mariek dat is alleen moar kroam!”
• Wij al twee keer een lekke band hebben gehad en nog steeds niet weten hoe je er 1 moet verwisselen… :)
• Wij een bootje hebben gehuurd op het Spaanse water, vet relaxt alleen toen we vast zaten op de stenen brak ons het zweet uit.
• Onze bewaker geweldig kan zingen in zijn appartement. (mijn raam zit naast zijn raam dus ik hoop dat het even duurt!!
• Ik me al helemaal thuis voel op mijn kamer dat en dat ik hem al helemaal heb ingericht.
• Dat ik een bureau heb met een luxe bureaustoel maar ik nog met mijn laptop ongemakkelijk op bed ga zitten!
• Dat ik aan een neger heb uitgelegd dat wij altijd met de fiets naar de discotheek gaan en daarvoor ook nog een fles wijn leegdrinken.. Hij lachte me vierkant uit en vond me een typische Nederlander!
• Ik de ijsjes en de smoothies nog steeds super lekker vind op Curacao (mijn vader zou zeggen, Mariek doe dat now niet, anders kriej een kont als een volkswagen-kever… ja pap)
• Mijn haren hier echt vreselijk zitten en blond worden! Ik hier bijna nooit make up draag en weinig met mijn uiterlijk bezig ben..! Kortom Mariek verslonst!
• We sociale vaardigheidstrainingen geven op school aan drie groepen. Zelf in elkaar gezet en zelf gepresenteerd!
• Krezip is geweest en ons in een verkoelende bui een concert heeft gegeven.
• Dat Nick & Simon, Jan smit, Rene Froger en Gerard Joling ons zullen verblijden binnenkort met een optreden op Mambo beach.
• Ik elke keer als er weer een strandfeest is Mariek staat te genieten en beseft dat ze boft dat ze een half jaar naar Curacao gaat.
• Er een muggenepidemie heerst op Curacao van een mug met witte strepen, hij heeft een virus bij zich waar je flink ziek van kunt worden. .
• Toen ik deze mug in kwestie voor het eerst zag dat ik dacht dat deze mug zelf ziek was vanwege zijn stippen.
• Ik waarschijnlijk al tientallen keren door deze mug gestoken ben en er niet raar van sta te kijken dat ik ziek wordt (knokkenkoorts/denqeu)
• Mijn nichtje Tess van twee tegen mijn moeder zegt dat ze nog niet naar beneden wil omdat ze Marieke nog moet mailen! Niks gehad maar goed!
• Wij quad hebben gereden een week naar de storm Omar en dat we zo smerig waren dat we een stel blagen waren die in de modderpoel hadden gespeeld.
• Dat Mariek al bijna op de helft is van haar avontuur naar de Antillen. Genieten kan nu nog!!
• Dat ik volgende week mijn middenevaluatie heb op stage en het best spannend vind!
• Mijn kamer lime groen is! Moooi!!
• Dat ik super opgelucht ben dat ik weg ben gegaan uit het studentenhuis omdat het er een zooitje was en veel gedonder.
• Dat er afgelopen twee weken 5 meiden hebben moet uitzwaaien met pijn in ons hartje!
• Het nog maar twee weken duurt voordat mijn dushi vriendinnetje Fleur komt !
• De helft van de koffer van Fleur vol zit met kleding van Marieke!!
• Marieke zich niet kan voorstellen hoe het voor jullie is als je de auto moet krabben in de ochtend.
• Het stappen hier nog steeds hopi bon is! Maar we gaan niet meer dan 4 keer in de week uit dat wordt namelijk een beetje duur
• Ohja een hele belangijke.. Wist je dat Marieke in Curacao biertjes drinkt in plaats van wijn! Ik hoop dat ik eraan ga wennen!! Alhoewel dat Grolsch bier is misschien een beetje hoog gegrepen.
• Dat alles hier in de winkels nu al volhangt met kerstspulletjes en dat ik er maar niet aan kan wennen. Dertig graden en kerst is geen combinatie, er ligt zelfs nep sneeuw bij.
• Dat ik hele mooie slippers van mijn moeder opgestuurd heb gekregen.! Ik was er helemaal blij mee!
• Ik nog steeds geen Papiaments kan.. Het blijft steken bij enkele woordjes van goeiedag tot dankjewel! Ik doe mijn best helaas helpt mijn stage mij ook niet echt daar aan mee!
• Ik heb de storm Omar overleefd. Hij was inderdaad flink en alles zat dicht op Curacao, dus dan kook je maar gezellig voor 22 man! Best leuk.. veel strandjes zijn wel helemaal vernield. Het heeft echt meer dan 24 uur pijpenstelen geregend.. en geloof me het gaat echt keihard.. Ons appartement (oude huis) stond uiteraard onder water, mijn dak was lek dus ook mijn kleding en tassen.. Wel balen ma ja ook weer een keer iets meegemaakt!

Nou dit was denk ik wel zo’n beetje mijn WistjesEnDatjes!! Je kunt de nieuwe foto’s bekijken op www.mariekincuracao.mijnalbums.nl er komen nog meer foto’s maar helaas kan ik niet alles uploaden!

Nou super dat jullie mijn verhaaltjes nog volgen!! Spreek jullie snel!! Dikke kuss MarieK

  • 04 November 2008 - 07:06

    Tess Hardeman:

    =\ vddsfsyc7yyguygyifvhyig6y8,yiuguuhuhjkjokjkghuoghghdrtnhr6my.iuohgjumuivhfgyryr66798u0jununbuhgftvdcrdeeyheshsM;[/;[[/=;[=;P-.;[;P-P-;;;[=;;;-;P;P-

  • 04 November 2008 - 09:49

    Jolien Studiemoatje:

    He meissie Mariek,

    Wat goed van je dat jullie voor een ander huisje hebben gekozen. Nog met vijf man maar vast tien keer beter dan waar je zat (wat ik zo lees uit je wistjedatjes).
    Vind echt super wat jullie daar meemaken, en die orkaan zal vast geen pretje geweest zijn maar wat je zegt jullie hebben hem overleefd gelukkig maar. Zal vast raar geweest zijn om dat mooie curacao ineens een beetje bedolven te zien.
    Wat goed dat jullie een training hebben opgezet en deze nu ook aan het geven zijn. Trotss..
    Morgen hebben wij onze laatste tentamen. (tenzij we weer uitgenodigd worden voor de her, ze willen ons er namelijk altijd bijhebben voor de gezelligheid dus misschien hebben we er binnenkort nog een leuke bijeenkomst in de tentamenzaal :) ).
    Ga nu snel je fototjes bekijken ben benieuwd.
    Zie nu ook dat je lieve kleine nichtje een mooi berichtje voor je heeft achtergelaten Eindelijk he..
    Meis blijf genieten en een beetje leren.
    Liefs Jol

  • 04 November 2008 - 14:46

    Aafke:

    Heej Deerne!
    Grappig verhaaltje! Veel herkenningspunten natuurlijk! Ik ben blij dat je het naar je zin hebt in je nieuwe stekkie! Ik kom heel snel ff kijken! Maar goed, ik zie je zaterdag! Het feestje begint denk ik tegen half 9/9 uur en daarna naar Mambo! (als het tenminste droog is en niet, zoals nu, met bakken uit de lucht komt zetten)
    Liefs aaf

  • 04 November 2008 - 18:59

    Ex-huisgenootje:

    Heey Marieke (en de andere meiden van casa ?)

    Wat een super mooi huisje hebben jullie daar gevonden! Een stuk beter dan Casa Makamba! Zal wel stil zijn elke avond? Nou geniet nog van jullie tijd op Curacao! En doe de groetjes aan de rest!
    (K) Mariska

  • 05 November 2008 - 01:05

    Patty:

    hey mariek,
    weer een paar leuke stukjes geschreven heb ik gelezen.
    hier bij mij op het eiland gaat het ook goed.
    erg rustig en relaxed.
    ik heb het er erg naar mn zin en heb nu al geen behoefte om terug naar huis te gaan en ik ben er pas 2 en halve week.
    als ik mn vaste rooster heb ga ik een datum prikken dat ik richtig Curacao kom.
    en ik zag dat jij nu een heel mooi huisje heb dus dan kan ik vast wel blijven slapen?????!!!!!
    hihihihihi
    wel jammer dat je er met het carnaval niet meer bent.
    je gaat net 11 dagen te vroeg weg.
    je kan mijn waarbenjij pagina ook bekijken hey!
    www.patopbonaire.waarbenjij.nu
    hey lieverd ik spreek je snel weer.

    dikke kus en knuffel Patty

  • 05 November 2008 - 15:17

    Lotte Wijnveen:

    Wist je dat... ik jou nieuwe adres nergens kan vinden? Of ik ben blind...?
    Wil je kaartje op de post doen!
    X LoT

  • 08 November 2008 - 21:46

    Marleen:

    Hai meissie,

    Wat leuk een nieuw huisje, fijn dat je het ook daar naar je zin hebt. Erg leuk om nog steeds je verhalen te lezen, ga zo ook ff je foto's bekijken. Ja ja, bijna op de helft in curacao. Geniet er nog van he, maar dat doe je vast en zeker wel. Wij hebben op school idd het laatste tentamen gehad, heerlijk. En ik heb het nog gehaald ook.. joepie..
    Nou genietse en lees weer snel van je..
    Kus Marleen X

  • 11 November 2008 - 08:51

    Monica:

    Hey Marieke!

    Met pijn in mijn hart weggegaan hoor! Nl is niet zo lekker warm!

    Geniet ervan!

    Dikke kus Monica

  • 16 November 2008 - 12:39

    Marga:

    Hoi buurmeisje,

    We komen dat nieuwe huisje van je volgend jaar wel even bekijken.
    Geniet ervan.
    Groetjes: fam. eenink.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2009

Aftellen is begonnen...

09 Januari 2009

De feestmaand zit erop!

23 December 2008

In Papiamento: Bon Pasco y un Feliz Aña Nobo!

08 December 2008

Decembermaand

04 November 2008

wist je dat.....
MarieK

Actief sinds 06 Aug. 2008
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 16421

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2008 - 12 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: