Decembermaand - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van MarieK Leneman - WaarBenJij.nu Decembermaand - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van MarieK Leneman - WaarBenJij.nu

Decembermaand

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg MarieK

08 December 2008 | Nederland, Amsterdam

Ha lieve mensen

Daar ben ik weer.. Ik dacht zeker tijd voor een bericht.. Ondertussen zeker weer een maand geleden wanneer ik voor het laatst heb geschreven. Weer veel gedaan en meegemaakt! Een hoogte punt was zeker het bezoek van mijn vriendinnetje Fleur. We hebben echt een super leuke tijd gehad en natuurlijk veel gelachen om niets!!

Allereerst kwam ze aan op woensdag met een koffer vol cadeaus en kleren. Het arme kind had zelf net genoeg ruimte voor haar eigen bikini.. De rest wat in de koffer zat was voor Aafke .. Nou die cadeaus wou ik natuurlijk wel even uitpakken!! Echt super leuk, bedankt allemaal voor de lekkernij, cadeaus en kaartjes. Het weer was helaas wat minder de afgelopen periode. We hebben wel op het strand kunnen liggen maar er zijn ook dagen geweest dat het regelmatig flink regende.

We hebben het eiland verkend en een bezoekje gebracht aan de mooie standen. We zijn naar de grotten geweest van Hato en ons daar helemaal nat laten regenen! We vonden het gelukkig nog erg grappig en maakten er het beste van.. Ook hebben we een aantal bezoeken gebracht aan leuke typische Antilliaanse eettentjes.. Ik denk dat de foto’s voor zich spreken! Dus neem vooral een kijkje op mijn site.

We hebben vanavond sinterklaas gevierd. Wel op een alternatieve manier! Maar wel echt heel leuk! We mochten allemaal een gerecht koken afzonderlijk van elkaar en daar gingen we vervolgens iets lekkers van koken. Nou het werd dus een mooi gerechtje met typisch verschillende dingen! We hebben vrijdag ook nog sinterklaas op school dat was een grote happening. Sinterklaas kwam uiteraard op bezoek en dan komen al die herinneringen weer boven van toen je zelf op de basisschool zat. Op mijn gemak zit ik nu ook dit verhaal te schrijven met een zak chocolade pepernoten!! Want het merk Bolletje heeft ook zijn intrede gevonden in Curacao.!

Ik merk dat de tijd ontzettend vliegt en dat ik nu echt mijn plannen moet maken wat ik precies wil gaan doen de komende periode. Over 7 weekjes komt mijn familie al hier en heb ik mijn stage al afgesloten. Afgelopen weekend ben ik uiteraard weer wezen stappen en niks van Curaçao gezien, geen strand en geen cultuur. Ik heb me voor genomen om in het weekend wat meer overdag te leven en meer dingen te gaan ondernomen. Maar het stappen is leuk en zeker verslavend. De feestdagen komen eraan en voor iedere huisgenoot komt er veel bezoek langs. Dus leuk nieuwe mensen leren kennen en tijd voor leuke dingen doen. Ook hoef ik nog maar 5 weken stage te lopen en zit daartussen ook nog mijn kerstvakantie. Dus je kunt je bedenken dat hier de tijd vliegt!

Ze hebben me hier trouwens een aantal keer in het spaans aangesproken iedereen denkt dat ik uit Spanje kom of uit Portugal. Ik kan er wel om lachen!! Mariek is zo achterhoeks als maar kan haha!!

Wat super mooi is dat ze hier alles al hebben versierd, enorm kitsch en heel veel lichtjes. Wel raar dat het dan zo warm is. Als het even kan willen we op kerstavond naar een nachtmis in een van de katholieke kerken. Eens kijken hoe dat er hier aan toe gaat! Lijkt me toch apart op met de kerstdagen in je bikini op het strand te zitten!

Nou mensen dit was wel weer mijn verhaal! Spreek jullie weer en neem vooral een kijkje op mijn site met fotootjes!

www.mariekincuracao.mijnalbum.nl

Groetjes MarieK

  • 09 December 2008 - 11:22

    Wilma En Ruud:

    Hoi Marieke

    Het is altijd leuk om jou berichten te lezen,we vinden het fijn dat het goed met je gaat.Wij wensen jou en iedereen om jou heen een hele fijne kerst en een goede jaarwisseling maar dat gaat vast wel lukken.

    Groetjes ook van de anderen Wilma en Ruud

  • 10 December 2008 - 15:34

    Anouk:

    Hey meissie,
    Leuk om weer wat van je te horen!!!!! En ik heb al je foto's weer bekeken, en het lijkt me inderdaad erg gezellig. Jullie zullen ook al wel in de kerstsfeer zitten. Altijd gezellig.
    Nog 1,5 week en dan heb ik ook lekker 2 weken vakantie. En dan kom jij ook al bijna terug. Gelukkig maar. Ik mis jou een aaf wel hoor. Wanneer jullie terug zijn gaan we een hoop leuke dingen doen met alle dames.
    Geniet er nog lekker van.
    Dikke kus

  • 12 December 2008 - 14:40

    Kim Te Mebel:

    Hai Meisje

    wat een mooie foto's heb je al zeg. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. We missen je hier bij de Rotonde.
    Alvast fijne kerstdagen en een goed begin van 2009! Ennu...kom maar gauw weer terug:)

    Liefs knuffel Kim

  • 18 December 2008 - 08:28

    Renate:

    Ik ziet hier met een kerstkaartje in mijn hand, maar kan je nieuweadres niet vinden. Wil je die nog ff op je site zetten?
    Ik ben zoooo jaloers!!! Lekker BBQen met kerst enzo.... Geniet ervan!!

    liefs Renate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2009

Aftellen is begonnen...

09 Januari 2009

De feestmaand zit erop!

23 December 2008

In Papiamento: Bon Pasco y un Feliz Aña Nobo!

08 December 2008

Decembermaand

04 November 2008

wist je dat.....
MarieK

Actief sinds 06 Aug. 2008
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 16422

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2008 - 12 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: