De feestmaand zit erop! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van MarieK Leneman - WaarBenJij.nu De feestmaand zit erop! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van MarieK Leneman - WaarBenJij.nu

De feestmaand zit erop!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg MarieK

09 Januari 2009 | Nederland, Amsterdam

Allereerst allemaal een super goed nieuwjaar. Ik hoop dat jullie het nieuwe jaar goed zijn in gekomen. Allemaal bedankt voor jullie mailtjes en kaartjes. Ik heb de feestdagen ook goed gevierd. Ik zal een kort verslag uit brengen wat ik heb ondernomen.

Kerstmis
Eerst maar eens het hele huis opgeruimd want in een opgeruimd huis kun je mooi Kerst vieren. Alles is mooi versierd. Op kerstavond zijn we naar een nachtmis geweest in Willemstad. De dienst was in het Nederlands/Papiaments en veel Engels ook werd de dienst buiten gehouden. Maar helaas in Nederland regent het vaak maar hier ook. Dus halverwege de nachtmis brak de hemel op en kregen we een grote plensbui op ons hoofd. Dus werd het voor het zingen de kerk uit! Haha! Gelukkig hadden ze nog een kerk en hebben we de mis binnen verder kunnen volgen.!
Eerste kerstdag hebben we samen ontbeten, later op de dag zijn we naar het strand geweest en hebben we daar lekker gelegen. Ik ben op eerste kerstdag zelfs verbrand dat heb ik nog nooit gehad op eerste kerstdag! ’s Avonds hebben we gegourmet bij een restaurant met de tante van Laura, later hebben we nog een film gekeken namelijk Bridget Jones! Hoe kan het ook anders met Kerst! Tweede kerstdag hebben we het rustig aan gedaan, aantal dingen gedaan voor school en filmpjes gekeken. Toch mistten we tweede kerstdag wel de gezelligheid en de geborgenheid van thuis die je normaal ervaart met Kerst. We hebben het ’s avonds gezellig gemaakt en samen gekookt als afsluiting van de avond hebben we nog een kerstfilm nl. Love actualy gekeken. Dus geen wilde stapavonden zoals in Nederland meestal wel het geval is met kerst. Op eerste kerstdag had ik wel een domper, ik had mijn was buiten gehangen. Toen ik
’s avonds thuis kwam van het strand ontdekte ze dat ze mijn truitje hadden meegenomen van de waslijn.. Balen.. niet echt een kerstgedachte!

Oudjaar & Nieuwjaar
Vuurwerk, vuurwerk, vuurwerk! Ik heb nog nooit zoveel vuurwerk gezien in mijn hele leven. Het begon met de knaller bij ons voor de deur. Ze hebben onze postbus opgeblazen zo’n mooie Amerikaanse. Het ging zo ontzettend hard dat mijn huisgenoten dachten dat er iemand werd vermoord voor ons huis. De politie kwam zelfs ook nog even polshoogte nemen wat er aan de hand was. We hebben geluk gehad want hij kwam slechts enkele meters naast een van onze auto’s terecht. Gelukkig zat er geen post in!

Oudejaarsdag was een ontzettend leuke dag. We zijn ’s middags naar het centrum geweest en hebben daar een aantal kleine vuurwerkshows gezien, er was veel te doen op straat. Veel mensen en muziek! Later op de middag belde Mark onze huisgenoot dat we naar het Julianaplein moesten omdat daar een vuurwerkshow werd gehouden. Daar werd een 8 miljoenklapper aangestoken. Dus daar raceten we weer met onze autootje naar toe. Het was wel indrukkwekkend om te zien en veel kabaal, wel wat minder paniek dan onze andere ervaring. Mark nodigde ons uit voor een borrel bij zijn bedrijf, hier speelde een band, was gratis drinken en veel Antillianen en Nederlanders. Hier hebben we ons perfect vermaakt en flink wat gedronken om het oude jaar goed af te sluiten, rond een uur of half zeven zijn we doorgereden naar “De Tropen” dit is een Nederlands restaurant. We hebben hier om 19:00 met veel bekenden het Nederlandse nieuwjaar gevierd. Heel apart maar wel leuk, het was bij ons toen net donker. We hebben daarna bij “Denny’s “ gegeten een Amerikaanse fastfoodketen. Steenkoud door de airco, iedereen genoeg gedronken en maar zeuren op de langzame bediening. Daarna thuis aan de sangria om voor te bereiden op het Antilliaanse nieuwjaar. Net voor twaalven op weg naar de pontjesbrug in het centrum waar we het mooiste vuurwerk kunnen spotten! Een aparte ervaring eenmaal op de brug iets voor twaalven kwamen we erachter dat we onze fles champagne vergeten waren.. Helaas.. Eenmaal om 0:00 was het feest! We hadden een feest bij het Rifford waar veel Nederlanders maar ook Antillianen op af kwamen. Was een leuk feest maar doordat we de hele dag al hadden gefeest waren we op een gegeven moment moe en zijn we om 4:00 naar huis gegaan. Eindelijk slapen in het nieuwe jaar 2009!

De volgende dag was ik niet zo goed in orde! Ik wist niet zo goed of het nou door de drank kwam of gewoon door een griepje. De afgelopen dagen ben ik tot dinsdag ziek geweest. Gewoon griep en verkouden. Afgelopen maandag had ik mijn eindpresentatie van mijn stage dus ik heb zaterdag de hele Botica (Apotheek) leeg gekocht in de hoop dat mijn stem beter zou worden en me beter zou voelen! Maar helaas, met pijn en moeite heb ik maandag gepresenteerd voor een grote groep leerkrachten. Gelukkig ging de presentatie heel goed en was onze stagebegeleider meer dan tevreden! Nu ben ik gelukkig weer beter en stort ik me vol overgave op de laatste trainingen, verslagen en afstudeerproject. Valt niet mee.. het worden 2 zware weken…

Maar dan eindelijk als ik klaar ben met mijn stage kan ik mijn ouders en mijn broer over twee weken ophalen van het vliegveld Hato! Eindelijk is het dan zover! Twee weken lang ga ik leuke dingen doen met ze, ik heb er ontzettend veel zin in, het programma ligt al klaar!!

Ik ga stoppen en slapen en mijn bedje! Tot gauw! Want over een maandje kom ik alweer terug kijken wat er over is van mijn netwerk in Nederland!

Voor nieuwe foto’s www.mariekincuracao.mijnalbum.nl

Kuss Mariekje!

  • 09 Januari 2009 - 08:46

    Moniek:

    Geniet van je laatste weken meis!

  • 09 Januari 2009 - 14:40

    Wendy:

    Ha marieke!
    De tijd gaat zo snel! Kom je over een mand alweer terug!? Leuk joh!
    Gefeliciteerd dat je presentatie zo goed ging! Super! Je bent niet te enige die harstikke zien stond te presenteren: Moi ook! :S Minder, maar idd ook heel veel positieve reacties!
    Nou tot snel dan maar!
    :D
    xxx wendy

  • 12 Januari 2009 - 18:47

    Marleen G:

    Hai meissie,

    Weer een nieuw verhaaltje, leuk leuk. Dus je bent kerst en oud & nieuw goed doorgekomen?! Fijn dat ze op stage zo tevreden zijn, heerlijk gevoel.
    Nu de laatste loodjes en die wegen inderdaad het zwaarst. Succes nog en als je klaar bent met stage nog lekker genieten met je familie.
    X Marleen

  • 13 Januari 2009 - 10:22

    Ruud En Wilma:

    hoi marieke,

    Nog de beste wensen een beetje laat misschien maar wij waren zoals gewoonlijk op wintersport.Allereerst gefeliciteerd. Als je een zware Kerst en Oud en Nieuw hebt gehad dan overleef je de 2 weken ook wel.Wij genieten elke keer weer van jou verhalen maar over een maand kun je ze weer in levende lijve vertellen,geniet met je ouders en broer en tot gauw (horens of zien)

    Groetjes,

    Ruud en Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2009

Aftellen is begonnen...

09 Januari 2009

De feestmaand zit erop!

23 December 2008

In Papiamento: Bon Pasco y un Feliz Aña Nobo!

08 December 2008

Decembermaand

04 November 2008

wist je dat.....
MarieK

Actief sinds 06 Aug. 2008
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 16422

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2008 - 12 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: