In Papiamento: Bon Pasco y un Feliz Aña Nobo! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van MarieK Leneman - WaarBenJij.nu In Papiamento: Bon Pasco y un Feliz Aña Nobo! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van MarieK Leneman - WaarBenJij.nu

In Papiamento: Bon Pasco y un Feliz Aña Nobo!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg MarieK

23 December 2008 | Nederland, Amsterdam

Daar zit ik dan een paar daagjes voor kerst met mijn hemdje aan. Raar idee! Ik zit ook naast de ventilator. Met iets teveel enthousiasme zette ik zojuist mijn ventilator aan om dit verhaal te typen, met als gevolg dat alle kaarsjes uit gingen die Laura had aangestoken. “Ehm sorry” riep ik nog! Maar we zijn klaar voor de kerst, vanavond heb ik mijn haren geverfd, ik had al eerder een kerstjurkje aangeschaft en de bijpassende oorbellen en armband heb ik vandaag gescoord! Dus kom maar op met die kerst!

Wij zijn nog een beetje aan het denken wat we precies allemaal willen doen met de kerst. We waren van plan om een beetje de Antilliaanse feesten af te gaan. Op een hele andere manier kerst vieren als in Nederland. Maar aangezien het de laatste tijd wat onrustig is op het eiland vanwege Koninkrijkdag is het misschien niet erg verstandig om als een groepje Makamba’s (Nederlanders) op pad te gaan. Iedereen vraagt zich natuurlijke af wat Koninkrijkdag is. De Antilianen willen graag onafhankelijk worden van Nederland maar dit kan niet in een keer. Een kleine groep Antilianen is tegen deze samenwerking en wil per direct onafhankelijk zijn. Deze kleine groep heeft een hekel aan Makamba’s (de Nederlanders). Dit heb ik helaas gemerkt! Ik was op het concert voor Koninkrijkdag met mijn huisgenoten. Aangezien we erg dichtbij wonen gingen wij lopen. Op het concert traden een aantal Nederlanders op o.a. Hind en Pete Philley. Toen ik op die avond tussen het publiek liep was er een roerige sfeer. Veel joelende mensen en veel politie op straat. Ik liep tussen de mensen door maar ik stootte per ongeluk tegen een man aan. Er viel iets uit zijn tas voor mij op de grond. Voor mijn mooie slippetjes lag een blinkend mes van ongeveer 40 cm. Ik schrok me rot en ik keek Laura met grote ogen aan. De man pakte hem even later op en stopte hem nonchalant in zijn rugtas. Leuke kerstgedachte, dacht ik nog! Tijdens het concert hebben we nog even vrolijk gezwaaid naar Jan-Peter Balkenende die ook van de partij was. We zijn maar eerder naar huis gelopen omdat ze ons erop wezen dat het niet veilig was op straat. Dat bleek ook zo te zijn, later op de avond toen we nog op stap gingen kwamen de actievoerende mensen tegen. We hebben de deuren en ramen dicht gedaan en zijn vol gas weggereden toen ze op de auto begonnen te bonken. Geen prettige ervaring, maar achteraf kunnen we er wel om lachen.!

Wat al wel vast staat is dat we met kerst gaan gourmetten bij een restaurant. Een tweede kerstdag koken we zelf iets lekkers. Er zijn tussen kerst en oud-en-nieuw elke dag vuurwerk shows gepland dus we gaan daar zeker naar toe. Nick & Simon komen ook optreden met kerst waar we denk ik ook een bezoek aan brengen.

Afgelopen weken hebben we weer wat mooie plekjes bezocht op Curacao. Voor foto’s kijk even op mijn foto pagina op www.mariekincuracao.mijnalbum.nl

Ik wil jullie in ieder geval allemaal een fijne kerst wensen! Geniet ervan. En daarnaast wens ik jullie ook een gezellige nieuwjaarsnacht. Bij mij is het overigens om 5:00 ’s nachts Nederlandse tijd nieuwjaar, dus denken jullie dan ook nog aan mij?? Of liggen jullie dan al op 1 oor? Nou spreek jullie weer!

Kuss van Marieke!

  • 23 December 2008 - 20:36

    Nicole:

    Eey Marieke,

    Wat een gaaf verhaal weer! Je maakt nog genoeg mee zo te horen! Geniet er nog lekker van, voor je het weet zit je terug in het vliegtuig. Hoe is het op stage? Ik heb alles afgerond. Ben nu alleen nog aan het blokken voor mijn project. We zullen zien of we de einddatum halen, ik werk er in ieder geval hard aan.
    Ik wil jullie hele fijne kerstdagen wensen. Maak er wat moois van met elkaar! En doe nick en simon de groeten.
    Ik kijk weer uit naar jullie volgende verhaal. Groetjes aan Laura.

    Liefs Nicole

  • 23 December 2008 - 21:59

    Tamara:

    Hey Mariek,

    klinkt idd niet echt gezellig dan daar, bah!! Pas maar goed op!!
    Ga zo fftjes foto's van je kijken, altijd leuk!
    Geniet van de kerstdagen daar en genietvan je vakantie!! Voor je het weet is het voorbij en kom je alweer terug!
    Doeidoei.
    Kus Tam

  • 24 December 2008 - 11:57

    Wendy:

    Ha mariek!
    Dat zijn niet zulke geweldige berichten dat het zo onrustig is.Doen jullie beiden voorzichtig aan?
    Jullie ook een helem fijne kerst. Geniet ervan!
    Liefs Wendy

  • 31 December 2008 - 15:32

    Gerry En Leendert:

    Hallo Marieke,
    We willen je een goede jaarwisseling toewensen en geniet nog van de laatste weekjes!

    Groetjes Leendert en Gerry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2009

Aftellen is begonnen...

09 Januari 2009

De feestmaand zit erop!

23 December 2008

In Papiamento: Bon Pasco y un Feliz Aña Nobo!

08 December 2008

Decembermaand

04 November 2008

wist je dat.....
MarieK

Actief sinds 06 Aug. 2008
Verslag gelezen: 1941
Totaal aantal bezoekers 16422

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2008 - 12 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: