Bon dia !! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van MarieK Leneman - WaarBenJij.nu Bon dia !! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van MarieK Leneman - WaarBenJij.nu

Bon dia !!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg MarieK

24 September 2008 | Nederland, Amsterdam

Ey lieve mensen!

Tijd voor een verhaaltje.. Zit vandaag alweer een maandje op het eiland en het vliegt echt voorbij merk ik! Van alles weer gebeurd en gedaan.. en natuurlijk weer een tikkie bruiner! In een opsomming vertel ik kort wat er is gebeurd en wat ik heb gedaan..

• Met stage gaat het nu beter, het begint een vorm te krijgen en wachten op een goedkeuring van school en stage. Als we groen licht krijgen kunnen we definitief starten met ons onderzoek.

• Iedereen vraagt: “Marieke hoe gaat het met de beestjes?”. Op zich goed we worden vriendjes merk ik. Vanochtend smeerde ik op mijn gemak een boterham en even verderop op het aanrecht wachtte de kakkerlak tot ik klaar was en mijn restjes kon opeten..

• In het vliegtuig hebben we Dewy ontmoet, zij ging werken als au pair werken in Curaçao. Ik heb mijn nummer gegeven, maar zij kon mij niet bereiken (heel herkenbaar voor velen!) Dus heeft zij de school gemaild met de vraag of ik haar even wou contacten. Vorige week is zij in het weekend blijven slapen en ging ze mee met ons stappen en naar het strand. Super gezellig dus! Laura wil binnenkort nog een weekend met haar naar Bonaire.

• In het huis hebben we een beetje pech. Onze wasmachine heeft het begeven en onze schoonmaakster heeft haar arm gebroken. Met z’n zessen in het appartement, waarvan 3 jongens beloofd niet veel goeds, ook komen er dus steeds meer nieuwe huisdiertjes bij! Dus wel gezellig zo’n vol huis!

• Mijn rijinstructeur is ook op het eiland voor zijn huwelijksreis. We hebben afgelopen zaterdagavond afgesproken. We hebben gezellig gegeten en gedronken.. Vervolgens mocht ik hem en zijn vrouw (van wie ik overigens ook les heb gehad) naar huis rijden! Nou hij was super tevreden over mijn rijkunsten, maar toch vond hij de auto maar oud en maakte hij teveel kabaal!

• We hebben autopech gehad . Toen ik mijn rij-instructeur plus kersverse vrouw naar het hotel had gebracht maakte de auto wel erg veel kabaal. Ik dacht nou als de thermometer laag blijft dan moet het goed gaan. Toen alle lampjes branden en ik midden op de kruising stond voor geparkeerd, begaf hij het. Veel rook uit de motorkap en Marieke veranderde in een paniekhaasje. Op mijn blote voeten rende ik uit de auto. De monteur kwam gelukkig al vrij snel en constateerde dat er geen koelvloeistof in de auto zat. Hij dat bijvullen. Het stroomde zo weer eruit onder de auto. Uiteindelijk bleek dat de radiateur stuk was. Twee weken geleden hadden we ook al pech toen onze remmen het begaven. Gelukkig kregen we hem aan de kant met behulp van de handrem. Maar je schrikt wel als je remmen het niet doen. Dus toen moest ie worden weggesleept. Dus onze Shevy Monza is alweer dood… Helaas.. Dus nu gaan we over naar een andere verhuurder!

• Dit verhaal kreeg nog een staartje. Die verhuurster beweert dat we ergens tegenaan zijn gereden en dat daardoor de radiateur kapot is gegaan.. Laura had haar aan de telefoon en bleef super vriendelijk terwijl ik met grote ogen van boosheid tegenover haar stond. Die probeert ons gewoon een oor aan te naaien.. Dus ik mag in mijn handen klappen als ik mijn borg terug krijg. De borg was ongeveer 190 euro.. DIE WIL IK TERUG!! We hebben een advocate in huis en gaan anders haar aanklagen met behulp van onze huisgenoot!

• Mijn haar was roodzwart toen ik hier naar toe ging.. het neigt nu naar blond!

• We hebben een antilliaans meisje in huis en zij beweert dat ons appartementje vol zit met spoken! Leuk! Liever spoken dan huisdiertjes.

• Er blaft hier elke nacht een hond. Het geblaf van deze hond lijkt ontzettend veel op dat van Tutsi! (Voor wie niet weet wie het is het is mijn hond!) Dus op de 1 of andere manier is mijn hond toch nog dichtbij.

• We hebben vrijdag ontzettend veel regen gehad. We hadden last van tropische regenbuien. Heel fijn! Mocht ik ook doorheen rijden.. Vol gas door de straten die waren veranderd in complete rivieren.. Onze Shevy die toen nog leefde had het erg moeilijk en ik dacht echt dat ie het toen al zou begeven. Dan moes ik echt zwemmen..!! Gelukkig kon ik al schokkend verder rijden

• Zondag hebben we een beachparty gehad op het strand. Super leuk! Ida Engberg trad op.. Een beachparty dat ken ik niet in de achterhoek..

Voor fotootjes:
http://www.mijnalbum.nl/Album=TLWPGI8C
Klik voor meer fotos op mijn albums boven in de balk.(op de site)

Het is maar even een kort verhaaltje. We hebben het elke avond super gezellig en zijn bijna altijd buiten. We doen ergens een drankje, gaan naar de bios of lekker stappen! Op onze vrije dagen zoeken we de strandjes op of we gaan even naar het centrum in Punda. Omdat we van die oude ragbakken (auto’s) hebben, gaan we nog niet super ver weg want we zijn bang dat onze auto uit elkaar valt! (IS al gebeurd).

Misschien een geruststelling voor jullie het is nu half 10 in de ochtend en het regent keihard, kan ook niet anders want we hebben binnenkort herfstvakantie.. :-)

Kaartjes zijn nog steeds welkom op mijn adres (Hint hint)! Super dat je mijn verhaaltjes leest!!

Liefs Mariek!!

  • 24 September 2008 - 14:32

    Marleen G:

    Hallo Mariek,

    Weer een leuk verhaal, wat maak je toch veel mee daar. En fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik moet nog 2 weekjes en heb dan ook weekje vakantie, heerlijk.
    Nu ga ik je foto's bekijken.
    Veel plezier.
    X Marleen

  • 24 September 2008 - 16:54

    Patty:

    hey marieke,

    echt super leuk je verhaaltjes. en het wordt voor mij zachtjes aan ook herkenbaar vanuit alle informatie die ik op mn opleiding krijg over de cultuur en de eilanden opzich.

    ik ga lekker op 1 november vliegen om 23:25 nederlandse tijd en kom dan omstreeks 04:20 aan op Bonaire.
    ik zie wel op tegen die lange vliegreis maar als ik er eenmaal ben hoef ik niet na twee weken alweer terug gelukkig.
    en als ik er ben dan kom ik een weekendje naar je toe en dan moet jij me maar rondleiden op het eiland.
    dus je moet wel voor 1 november alle toesristische plekjes weten te vinden hoor!!!!!

    nou heel veel plezier en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag.

    dikke kus en knuffel Patty

  • 25 September 2008 - 06:28

    Nicole:

    Eey Mariek,
    Wat een verhaal weer! Hoop dat jullie goed afscheid hebben kunnen nemen van jullie auto! Hahaha... wat een bak.
    Super mooie verhalen. Feest en geniet ze daar nog even!
    De maandagen op school zijn anders nu jullie er zijn. Wij hebben nog maar 3 lessen en dan nooit meer naar school. Ik kan je verzekeren dat we er op de laatste dag 1 op drinken. En we zullen een toost uitbrengen op jou en lau. Nou kalm aan doen. En succes op je stage. Hoop dat het allemaal goed bevalt en dat je er in ieder geval positief in staat.

    Liefs Nicole

  • 25 September 2008 - 08:19

    Juud Ex-studiemoat:(:

    Hej lieve Mariek!
    Wat leuk om weer een verhaal van je te lezen! Ik ben echt zoooo jaloers op je.....wil zo weer terug naar dat eiland :D! Als ik nou de loterij zou winnen, dan zou ik langskomen hihi! Wel balen van die auto! Kijk daar idd wel mee uit, ze proberen van alles om je maar te laten betalen. Echt zooooo achterlijk!! Dus al mooi flink aan het stappen? Haha alderbastends mooi :)! en zelfs huisdiertjes, wat lief!! Ik ga zo ff je foto's bekijken. Eens zien of ik nog wat bekends tegenkom. De tijd vliegt idd voor bij....alleen voor mijn gevoel zijn jullie al een half jaar weg. Het is wel rustiger nu in de klas. Als er een antwoord gegeven moet worden, dan is het eerst 5 minuten stil. Haha normaal zou Laura dan wel antwoord geven, maar helaas. De gekheid en gezelligheid is wel minder. Nu moeten Nicole, Jolien en ik dat maar dubbel zo hard doen :D! Wij hebben nog 3 lessen en dan gaan we het op het ZOEPEN zetten, nooit meer les hahahahah! Kijken we wel naar uit. Nu het afstuderen nog....pffff! Jullie hebben wel een mooie opdracht, maar wel lastig of niet? Nou heel veel succes! Ik hou je site in de gaten :)! Echt leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken! Meis doe het rustig aan, een kus voor laura en tot snel! Ga vooral zo door --> IK DOE NIET ANDERS, HELE DAGEN LANG ;)!!
    Liefs SJUUUUUDJE!

  • 25 September 2008 - 20:07

    Lotte W. :

    Heej Freek!!! Leuk dat je zoveel nieuwe ;) vrienden hebt!!! Mijn laatste dag in New York is alweer bijna voorbij!! Vanavond ga ik nog naar een broadway show -> Grease! Dus ben benieuwd!! Morgenavond hang ik in de lucht tussen New York & Londen! Zaterdagmiddag ben ik weer in Ned. Het weer word hier ook slechter dus ben al een beetje voorbereid op het Ned. weer... Heb wel zin om weer gezond te eten en in m'n eigen bedje te slapen!! En natuurlijk samen te gaan wonen met Wouter, hihi!!
    Nou dikke kusss van mij voor jou, je schrijft leuk!!!
    X LoT

  • 26 September 2008 - 19:01

    Anouk:

    Hey meis,
    Wat ontzettend fijn om te horen dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt. Je hebt een leuk verhaal op de site gezet. Leuk om te lezen. Heb de foto's ook al bekeken en die zijn ook erg leuk!!!! Zo krijg je een beetje een goed beeld van alles. Leuk hoor! Veel plezier nog en geniet er van.
    Ik zal je morgen even een mail sturen.
    Liefs Anouk

  • 10 Oktober 2008 - 14:11

    Bram:

    Tijd gaat veel te snel!
    Je moet proberen zo min mogelijk te slapen, en ALLES willen meemaken...maarjah...! geniet ervan he!

    ps hoe vind je Wet & Wild?

  • 12 Oktober 2008 - 21:32

    Patty:

    hey muts,
    waar blijven de sappige verhalen over de mooie mannen en de leuke stap avondjes?????
    voor mij nog 2 weken, 6 dagen en 7 minuten voordat mn vliegtuig vertrekt.
    (ik ben echt niet aan het aftellen hoor) hihihihihihihi
    ik heb er gewoon super veel zin en kan niet wachten tot hetzover is.
    wanneer ga jij nu weer naar huis?
    ben je zo rond 22 februari nog op het eiland?
    dan is er carnaval en als alles gaat zoals ik het nu in gedachte heb dan kom ik een weekje maar in iedergeval een paar daagjes naar curacao om carnaval te vieren.
    ik hoor het wel van je.
    ik heb trouwens ook een waarbenjij.nu aangemaakt.
    patopbonaire dus dan kan je een keertje kijken.
    ik stuur je per mail wel mn telefoon nummer van daar door zodat we lekker goedkoop kunnen bellen daar.
    zo nu heb ik wel weer genoeg getikt. groetjes en geniet ze.

    dikke kus en knuffel Patty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2009

Aftellen is begonnen...

09 Januari 2009

De feestmaand zit erop!

23 December 2008

In Papiamento: Bon Pasco y un Feliz Aña Nobo!

08 December 2008

Decembermaand

04 November 2008

wist je dat.....
MarieK

Actief sinds 06 Aug. 2008
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 16436

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2008 - 12 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: