Mariek@ CURACAO - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van MarieK Leneman - WaarBenJij.nu Mariek@ CURACAO - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van MarieK Leneman - WaarBenJij.nu

Mariek@ CURACAO

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg MarieK

08 September 2008 | Nederland, Amsterdam

Leuk dat jullie al mijn verhaaltjes lezen!! Echt super! Het gaat goed me! Het is heel gezellig in het studentenhuis waar we zitten. Het is niet altijd even schoon maar gezelligheid is het belangrijkste. We hebben gezellige huisgenoten! De afgelopen week hebben we veel gedaan ik zal proberen alles op te vertellen!

We zijn met onze stage begonnen. Ik heb een aantal foto’s erbij staan die op mijn stage zijn genomen. We mogen een methodiek ontwikkelen waarbij we kinderen kunnen testen op de sociaal- emotionele ontwikkeling. Daarnaast willen we een middel ontwikkelen wat past bij de kinderen die een lage score behalen. Een flinke uitdaging en hij is misschien ook nog niet helemaal haalbaar. Dit is ook het enige wat we hoeven te doen. Het valt voor ons nu nog wel tegen om het hele onderzoek in gang te zetten. Maar komt goed!! Hierbij hebben we wel een Nederlands plan van aanpak gemaakt, van het Antilliaanse plan van aanpak zien we vanaf!

We hebben een abonnement afgesloten op de sportschool. We kunnen nu fitnessen maar ook allerlei groepslessen volgen. Ik merk al wel dat mijn conditie nu al wat afstamt van het Antilliaanse!!

We zijn afgelopen zaterdag wezen zeilen naar een klein strandje. Dat was echt wel gaaf. Een huisgenoot van ons werkt bij een verhuurbedrijf van zeilbootjes. We gingen op een catamaran zeilboot. Erg klein met z’n vieren! De heenweg was wel echt misselijk. Ik moest me echt concentreren op mijn ademhaling en maar gewoon recht voor me uit blijven kijken. De terugweg ging het beter maar nog niet zo goed dat ik zelf kon gaan zeilen. Misschien de volgende keer. Helaas heb ik geen foto’s kunnen maken!

Ik ben ook wezen stappen nu eindelijk een keer!! We zijn donderdag naar een kroeg geweest naar “de Nachtwacht”. Met onze huisgenoten was het super gezellig. Het is gezellig om met een groep te gaan. Afgelopen zaterdag zijn we naar “Mambo” geweest echt de place to be! Erg gezellig. Toch merk ik wel dat de Nederlanders hier best wel lomp zijn en soms ook echt asociaal. Ik kan me voorstellen dat de lokale bevolking hier een hekel aan ons heeft. Iedereen gooit zijn rommel gwoon op straat en denkt dat ze alles kunnen maken. Das wel minder. Ohja ik was voor het eerst in mijn hele leven BOB. Iedereen wilde maar naar huis, behalve ik!! Je kunt hier gwoon met je zatte kop naar huis heen rijden, toch is dat tegen mijn principes in. Mijn rijkunsten zijn zonder alcohol al niet de beste, laat staan mét!

En nu autorijden! Onze auto is eigenlijk kapot en we wachten nu op een nieuwe die als het goed is vandaag komt (Lees morgen, kep net gebeld idd morgen)! Ik vind het echt doodeng om mee te rijden want hij slaat constant af, de handrem doet het niet (het is veel bultje op bultje af). Ik rijd heel af en toe. Natuurlijk werd ik weer aangehouden door de politie (die zijn rits los had van zijn broek) toen ik met een auto reed van een huisgenootje. Ik moest me keren want ik reed op een parkeerplaats tegen het verkeer in. Ehm okey!! Ik zal jullie even kort een weergave geven van de regeltjes/ gewoontes zijn hier:
• Ik mag wel even voor he?! Vervolgens gooit hij hem ervoor en plak ik aan zijn bumper.
• Inhalen is hier zowel rechts als links.
• Knipperlichten hebben hier geen functie, midden op de weg remmen en vervolgens op je Antilliaanse dooie gemak afslaan is veel beter.
• Als ik er tussen wil sta ik er nog wel even, want niemand is hier schappelijk onder het mom van “je mag er wel tussen hoor”.
• Kijk uit voor overstekende honden, mensen, leguanen enz. Zij kijken niet of jij er met je Jeepje aankomt.
• De geur van benzine komt je echt de neus uit. Hij schijnt hier dat de benzine 5000 keer zo verontreinigd te zijn als in Nederland.
• Heel Curacao is 1 richtingsverkeer erg vervelend, we zijn al wel 1000 keer verdwaald omdat je nooit dezelfde route terug kan rijden.!
• ’s Nachts rijden is echt helemaal dodelijk, de markering van de weg is vaak zo versleten dat je niet kan zijn waar je moet rijden. Het woord verkeersverlichting of lantaarnpalen is hier een vaag begrip.
• Op de rotondes gelden 3 verschillende voorrangsregels. 1 verkeer van rechts heeft voorrang en 2 al het verkeer op de rotonde heeft voorrang en 3 is zoek het uit!
• Verkeerslichten zijn leuk als ze het doen!
Dit zijn zo ongeveer de verkeershuisregels van Curacao. Echt vreselijk als je amper twee weken je rijbewijs hebt. Die regels okey, maar als die ragbak van je om de haverklap afslaat en zoveel gas moet geven dat je denkt dat je in een vrachtwagen rijd, hmm maakt het voor mij iets minder aantrekkelijk.

Aan de huisdieren in huis ben ik al aardig gewend, we zijn dan wel net geen vriendjes maar “wat niet is kan nog komen”. Volgens mij ben ik deze week ontgroent door de beestjes. Volgens mij hadden ze afgesproken dat de kakkerlak op mijn tiet moest gaan zitten tijdens het afdrogen, dat deed die dus. Ik gilde het uit en dat was denk ik de ontgroening. Laura had een andere ontgroening. De beestjes hadden afgesproken dat de duizendpoot op deze bewuste avond bij Laura in bed mocht. Laura gilde het ook uit werd gestoken en was daarbij ontgroend. Vervolgens was onze nachtrust verpest, maar wel beide ontgroent. We kunnen nu alles aan! (Hopelijk!)

Nou nog even wat korte dingetjes:
Tess mis ik het meetste! Afgelopen week heb ik naar huis gebeld voor de eerste keer. Was wel weer leuk om mijn moeders stem te horen. Toch ben ik ervan overtuigd dat zij mij beter kunnen belen, dat scheelt echt centen ;-)
Laura en ik nog geen ruzie hebben gemaakt..
Ik erg benieuwd ben wanneer mijn pa en ma komen en ook benieuwd ben of Bas nog komt!
Toch nog kleren ben vergeten en even wil vragen of Alaaf die nog voor mij mee kan nemen (het zijn er maar 2 maar wel erg belangrijk!
Twee nieuwe huisgenootjes van mij, mij van alles vroegen over Curacao omdat zij dachten dat ik hier al een half jaar was! Ik zei Waarom!?? >> omdat ik al zo bruin was!
Het weer hier nu wel rustig is, warm en zonnig!
Dat ik hier minder alcohol drink als in Nederland.
Ik moet mega goed op mijn centen letten hier, moet echt keuzes maken want het leven is nog best duur als je alles bij elkaar op telt!
Als ik jullie wil sms met mijn Antilliaanse nummer dan moeten jullie mij eerst een sms sturen op mijn nummer dat is : 0059995164356. Ik merkte namelijk dat mijn smsjes niet aankwamen. Je moet dus eerst jouw nummer activeren voordat ik je wat kan terug sturen met mijn Ant. Nummer. (Dit puntje geld vooral ff voor Paps en Bas)
Mijn foto;s heb ik in een album gezet op internet nl.
http://www.mijnalbum.nl/Album=BO6I8FJR
Ik zet er 1 keer in de week ongeveer nieuwe op dus houd hem in de gaten. Waarbenjij.nu kan ik nl. maar 10 foto's opzetten.

Nou volgens mij was dit mijn weekje wel.. Tot mailze!! Spreek jullie snel!

Kuss van MarieKje!

  • 08 September 2008 - 18:07

    Annemarie:

    Heeee Mariek!!!

    Wat klinkt het allemaal gaaf zeg!! naja, die kakkerlakken en het verkeer is wat minder.. maar echt fijn dat je het zo na je zin hebt!!

    Geniet ervan meis!!! ga je foto's even bekijken!!

    daaagxxx

  • 08 September 2008 - 18:15

    Nicole:

    Eey meis,

    Wat een knetter gaaf verhaal weer! Ben blij om te horen dat jullie het daar leuk hebben. Ik moet zeggen dat ik jullie wel mis tijdens de schoolmomenten!
    Hahaha mooi verhaal wat betreft die auto! Te mooi... herken het helemaal. In Aruba gaat het er precies zo aan toe.
    BTW leuk afstudeerproject! Lijkt me erg interessant om te maken. Ik ben inmiddels al druk bezig en het schiet al mooi op! Voor mij nog 4 maanden. Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal. Groetjes aan laura.

    liefs Nicole

  • 09 September 2008 - 03:46

    Lotte W.:

    Ik zit me hier kapot te lachen vanuit het hostel in San Diego!!! Iedereen zal wel denken.... Maar zie het al helemaal voor me, jij in je dikke ragbak (zoals je het noemt) in Curacao... Weet nog goed toen ik voor de eerste keer reed... VERSCHRIKKELIJK die wegen daar! Koel he strandfeestje bij Mambo!? Gingen wel Antillianen tegen ons aanrijden. Kan me ook nog heel goed herinneren dat wij opstartproblemen hadden met het afstudeerproject. Dan heb je het allemaal leuk bedacht hoe je het wilt gaan doen, maar dan moet je het nog gaan doen.
    NOu meis heel veel succes met alles en volg je!!!
    Dikke kussssssssss LoT

  • 09 September 2008 - 07:56

    Alaaf:

    Ha!
    Is goed hoor, je mams had het al gevraagd, ik neem je onmisbare kleding wel ff mee.
    Wil je wel ff tegen je nieuwe vriendjes zeggen dat ik ze niet hoef te zien als ik kom.

  • 09 September 2008 - 22:12

    Tammie:

    Schat,

    wat leuk om weer wat van je te horen!! En fijn om te lezen dat je al "vriendjes" hebt gemaakt!! Jij kunt ook met iederen goed overweg he, hihi...

    En dat je natuurlijk al weer ontzettend bruin bent had ik al wel verwacht, bah!

    Maar goed om te lezen dat je het naar je zin hebt daar. Veel plezier en succes nog en hoop gauw weer wat van je te horen!

    Liefs en een kus Tamara

  • 11 September 2008 - 19:22

    Marinier 3e Klas LEN:

    HeduZuSter..

    Hmmm wat hoor ik auto zonder remmen?? geen goeie zaak. Beestjes op je tiet???? is een x wat anders dan als je broer er in knijpt. Ik ben nu thuis en moet nog 1 week en zie je snel dwz dat ik zeker ff langs kom..

    Dikke kuzz Bas.

  • 12 September 2008 - 14:29

    Mies:

    Marieke,

    Wat fijn dat je het daar naar je zin hebt,
    Veel plezier.

    Liefs Mies

  • 14 September 2008 - 11:25

    Marloes:

    Hey Mariek,

    Ik hoor het wel weer je maakt daar ook vanalles mee...
    Maar zo te horen heb je het daar erg na je zin...
    Leuk allemaal...
    Geniet ervan!

    Liefs Marloes!

  • 16 September 2008 - 16:58

    Peter:

    Heej Marieke!!!

    Sorry was even vergeten dat je al een tijdje weg was!! Ma zo te lezen heb je het wel igg na je zin!!

    Blijf schrijven, k zal ze zeker lezen!!

    Ps. Even een Tip voor iedereen wie jou goedkoop wil bellen voor 15 cent per min. En voor marieke kost het niets.

    Er bestaan telefoonnummers die mensen in NL moeten bellen en dan jou nummer in moeten toetsen, echt super goedkoop!!

    Ik zal hier vast een nummer neerzetten of deze niet goed doet, er bestaan er veel meer gewoon even google: "Goedkoop bellen curacao"

    Het Tel.nr. 0900-1010105 Als je dit beld spreekt het voorzich Succes!!

    Veel plezier marieke!!!

    Groetjes Peter,

  • 17 September 2008 - 15:46

    Anouk:

    Hey Mariek,
    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt. Is toch altijd maar even afwachten hoe het loopt. Het is ook prettig om te weten dat je daar genoeg vrienden hebt om lol mee te maken. Is natuurlijk ook altijd belangrijk. We missen jou hier ook wel hoor. Zo'n avondje cake versieren doet het altijd goed.
    Voor de rest missen we jouw gezelligheid in de veer, stake enz. Maar over een paar maanden kunnen we die schade inhalen.
    Meis, maak er wat van. Veel plezier nog.
    kus kus

  • 18 September 2008 - 08:49

    Ruud En Wilma:

    Hoi Marieke

    Leuke foto's maar is het een geheime opdracht wat je aan het doen bent,want van de foto's af te lezen lijkt wel of je opnames aan het maken bent voor een modelllen bureau(hele mooie trouwens)of ben je onderzoek aan het doen i.v.m.alcohol gebruik in curacao of als laatste wil je later een rijschool beginnen.Grapje je kent ons.We zien dat je heel veel plezier hebt houwen zo.Bij ons gaat alles goed,alleen Bob gaat ook weg hij gaat samen wonen met Balda in Amsterdam en met de rest van de club gaat ook alles goed,nou geniet er van en tot de volgende mail.Groetjes Ruud en Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2009

Aftellen is begonnen...

09 Januari 2009

De feestmaand zit erop!

23 December 2008

In Papiamento: Bon Pasco y un Feliz Aña Nobo!

08 December 2008

Decembermaand

04 November 2008

wist je dat.....
MarieK

Actief sinds 06 Aug. 2008
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 16432

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2008 - 12 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: