ha peoples,,, mijn eerste daagjes - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van MarieK Leneman - WaarBenJij.nu ha peoples,,, mijn eerste daagjes - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van MarieK Leneman - WaarBenJij.nu

ha peoples,,, mijn eerste daagjes

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg MarieK

26 Augustus 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo lieve mensen wat leuk dat jullie mijn site lezen!! Nou ik zou zo goed mogelijk mijn avontuurtje voor jullie opschrijven. Komtie hoor!!

Nou allereerst het gaat goed met me want kep mijn rijbewijsje binnen!! Das als eerste het goede nieuws. Vol trots reed ik donderdag in het barrel van mijn broer rond!! Ik heb donderdag en woensdagavond nog twee hele leuke avonden gehad met mij n familie, vrienden en vriendinnetjes. Mijn familie was op donderdagavond ook nog bereid om mij om 2:30 naar het vliegveld te brengen en mij uit te zwaaien. Toen kon mijn avontuurtje pas echt beginnen.

We hebben een vermoeiende vlucht gehad, geloof me boek echt COMFORT class want ik kon net zitten, maar dat was het dan ook. In het vliegtuig was het eten wel goed verzorgd. We kwamen hier om 20u ;s avonds aan. Toen was het bij jullie ongeveer 2u 's nachts. Dus onze 24uurs trip zat erop. We hebben nog een colaatje gedronken met onze huisgenoten en zijn toen gaan slapen. Het app is echt een studentencomplexje. Het is absoluut niet schoon en de stof dwarrelt rond, op zn netjes gezegd. Ik moest er echt mega aan wennen en het is nu eerlijk gezegd nog niet echt gewend. Morgen hebben we een schoonmaak gepland en dan ist hopelijk beter.

Zaterdag waren we vroeg wakker om 7 u dat had nog te maken met onze jettlag. We zijn uit bed gegaan hebben de bedden goed gezet en boodschappen gedaan. ;s middags zijn we ff naar Punda het centrum geweest om ff rond te kijken. Geloof me ik d8 dat Curacao echt heel mooi was, maar dat viel flink tegen. Overal industie, oude verlaten huizen, oude vieze stinkende auto's. Het viel me echt wel ff tegen. 's avonds hebben we met een aantal huisgenootjes wat gegeten voor 8 euro inclusief drinken! Beter!

We hebben leuke huisgenootjes, er is net een hele nieuwe groep gekomen en dat is wel gunstig. Iedereen staat voor elkaar klaar en wil elkaar wel een handje helpen. Dit viel gelukkig mee dus.

Zondag zijn we met een huisgenoot met de auto weggeweest. Onze huisgenoot Paul is gelijk aangekomen met ons en we waren eigenlijk beide wel benieuwd waar we moesten stage lopen. Dit was een hele trip. Alles is hier 1 grote chaos op de weg. Er staat hier weinig aangegeven dus je moet echt goed opletten. Ook moest ik in het begin ook echt ff slikken dat ik d8 van hoe ga ik hier RONDRIJDEN?? Drama maar ik ga het gewoon proberen. De lokale bevolking heeft het rijbewijs echt gekregen bij een pakje boter volgens mij! Maar we hebben het uiteindelijk gevonden, we hebben deze week een afspraak gepland voor een kennismaking. We hebben zondag nog wel wat strandjes bezocht en lekker "rondgecruist".

Vandaag (maandag) zijn we met een ander huisgenootje naar een super mooi strand (Bleu Bay) geweest. Toen kwam de positiviteit over Curacao gelukkig weer terug! Ik zal wel een paar fotootjes erop zetten. Vanavond hebben we gewoon thuis gegeten en een pastasalade gemaakt. Ook hebben we de verhuurder van onze auto op bezoek gehad. Morgen krijgen we als het goed is onze auto voor 185 euro in de maand aan huur. Laura heeft er even in gereden, de remmen worden nog gerepareerd. Zonder auto ben je op Curacao namelijk nergens. Wij zijn nu afhankelijk van onze huisgenootjes. Maar morgen hopen we een auto te hebben!

Nog een aantal weetjes:
* Marieke heeft les gehad in kakkerlakken platspuiten
* Kakkerlakken kunnen zeker ook vliegen!
* Marieke probeert haar angst te overwinnen voor hagedissen, leguanen en kakkerlakken (moeilijke opgave)
* Je gelooft het niet maar Marieke is nog niet wezen stappen (KOMT NOG)
* Marieke heeft gereden in een nissan met automaat!! JA (ze hebben mijn linkervoet vastgebonden)
* Marieke hier geen makeup gebruikt
* Marieke begrijpt waarom antilianen zo langzaam zijn want van dit weer word ik ook langzaam en traag!
* Marieke geen enkele Antiliaan gaat vertrouwen. Je moet altijd allert zijn en nergens je spullen laten slingeren.
* Marieke nog steeds bereikbaar is op 0031613033082
* Dat Marieke jullie wel mist maar hier haar weg ook wel kan vinden!
* Ohja en mijn adres:
Marieke Leneman
Grebbelinieweg 20
Willemstad
Curaçao, N.A.
* Marieke vandaag verbrand is in de zon, terwijl ze de helft van de tijd in de schaduw heeft gezeten!
* Marieke zich nu wel enigzins veilig voelt in Willemstad, dit was de eerste dag nog wel anders. GHETTO's en VAGE LUI
* Marieke nu een dinnie gaat eten (waarschijnlijk weet alleen mijn familie alleen wat dit is, maar het is een watermeloen voor de duidelijkheid)!

Zo tot nu toe even genoeg gelult, ik zal morgen me Antilliaanse nummer even mailen. Mijn huisgenoot wil me ff helpen met Skype dus vooral mijn family thuis moet dat ook even installeren!! PAPSI EN MAMSI ohja en ook BIANCA en TESS! En die huisgenoot van mij heeft ook een webcam dus leuk voor Tess.. Maar misschien ook voor anderen :-)

Spreek jullie allemaal snel weer!! Heel veel liefs Mariek!!

  • 26 Augustus 2008 - 08:50

    Patty:

    hey marieke,
    wel jammer dat de eerste indruk dan wat tegen valt maar volgens mij gaat dat nog wel goed komen.
    je heb straks tijd zat om de mooie en leuke plekjes van het eiland te ontdekken.
    en dat is heel mooi want dan kan je mij die laten zien als ik tegen die tijd een dagje ofzo over kom vanaf Bonaire.
    ik zal je op de hoogte houden over de ontwikkelingen omtrent mijn mogelijke vertrek die kant op.
    en ik ga ook ff uitvissen hoe ik zo'n site in elkaar zet want het is echt een heel leuk idee.
    nog heel veel plezier toegewenst.
    dikke kus en knuffel patty

  • 26 Augustus 2008 - 10:07

    Renate:

    Wat gaaf om te lezen wat je eerste ervaringen zijn! Erg herkenbaar. En ik zie dat je ook al bij grote knip bent geweest?? Mooooiiii!
    Geniet ervan!
    liefs Renate

  • 26 Augustus 2008 - 10:12

    Aafke:

    Ha die mariek!
    Fijn om te horen dat het goed met je gaat. Je moet denk ik overal eerst wel wennen dus ik weet zeker dat dat goedkomt. Jij verbrand!!! Oh my god, wat staat mij te wachten vraag ik me af.
    He meis, heel veel plezier en ik spreek je snel weer.

  • 26 Augustus 2008 - 10:47

    SJUUD:

    Hej lieve Mariek! Wat gaaf dat je al een berichtje op de site hebt gezet :D! Heel herkenbaar je verhaal! Dat komt allemaal nog wel goed.....denk dat je straks niet meer terug wilt. Zo mooi daar en zulke leuke lieve mensen. Maar ok....het is bijna 1 september en dan begint school weer! MOet er nog niet aan denken en dan moet ik mn studiemoat ook nog eens missen....wat zal het stil zijn :(! Ik ga je verhalen en avonturen zeker volgen! Echt super :D!
    Meis, ik weet dat je het kan, je betn een topweiffie!!! En je gaat een superperiode tegemoet! DENK AAN JE!
    Dikke Knuf SJUUD!!

  • 26 Augustus 2008 - 11:04

    Anouk:

    Hey meis,
    Super leuk om wat van je te horen. Het zal inderdaad wel erg wennen zijn allemaal. Ik weet zeker dat jij je plekje daar zult vinden. En met die rotzooi en chaotische dingen komt het ook allemaal goed. Leuk dat je er ook een paar foto's hebt opgezet. Zo krijgen wij er ook een beetje een beeld bij.
    Je hebt hier nog weinig gemist. We zijn alleen nog maar in de veer geweest. Heel veel plezier daar en tot je volgende verhaal
    Kusjes Anouk

  • 26 Augustus 2008 - 18:15

    Lotte Olive:

    Lieve schat hier een aantal tips:

    - Lotte ervaring heeft met kakkerlakken en je deze nooit dood moet slaan, hij/zij produceert dan eitjes waardoor en nog meer kakkerlakken komen.

    - Marieke niet alleen Antiliaanse mannen zijn niet te vertrouwen, GEEN één man is te vertrouwen

    - Er ligt hier nog een huilende ubermooie bril op je te wachten, die graag van de zon had genoten in Curacao.

    - Lotte deze bril nu maar aan Aafke meegeeft

    - Er dit weekend natuurlijk ontzettend interessante dingen gebeurt zijn (RODDELS) maar Lotte deze je niet via deze site kan vertellen

    Een kus op je neus

  • 26 Augustus 2008 - 20:23

    Marleen G:

    Hai Mariek,

    Wat leuk om je eerste ervaring te lezen. Gaat zeker weten goed komen.
    Geniet ervan en ik ga al je verhalen volgen.
    Veel plezier.

    X Marleen

  • 27 Augustus 2008 - 15:13

    Tammie:

    Lieve Mariek,
    leuk om wat van je te horen!! Het zal in het begin vast en zeker allemaal nog wel wennen zijn maar dat gaat zeker goed komen!! En jij verbrand? Hoe kan dat nou? Normaal ben je net zo'n neger. Maar meisje, het gaat je zeker lukken daar! Hier gaat alles z'n gangetje. Je hebt tot nu toe nog niks gemist. Ben nu wat ziekjes, maar dat komt ook wel weer goed. Tot je volgende verhaal! Dikke kus tam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2009

Aftellen is begonnen...

09 Januari 2009

De feestmaand zit erop!

23 December 2008

In Papiamento: Bon Pasco y un Feliz Aña Nobo!

08 December 2008

Decembermaand

04 November 2008

wist je dat.....
MarieK

Actief sinds 06 Aug. 2008
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 16437

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2008 - 12 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: